Ilmainen toimitus yli 200€ tilauksista
Showerguy testatut tuotteet. Suihkumies testatut tuotteet valikoimassa mm. Aromica, Aroma Sense, Water LAB ja Pure Rain suihkut

Päivitetty 09.10.2023

Yleistä

Suihkujenferrari.fi / AromaSense.fi / Aromica.fi / Suihkumies.fi / showerguy.fi on verkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on Aroma Sense Finland Oy (y-tunnus 2860622-3, Soikkokuja 1 04440 JÄRVENPÄÄ). Asiakkaiden ja AromaSense.fi välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin kuluttaja-asiakkaiden kanssa Suomen kuluttajalainsäädäntöä ja yritysasiakkaiden kanssa Suomen kauppalakia.

AromaSense.fi ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu AromaSense.fiin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (ylivoimainen este). Tällaisessakin tilanteessa AromaSense.fi pyrkii palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

AromaSense.fillä on oikeus päivittää näitä ehtoja harkintansa mukaan ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja. Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat luettavissa AromaSense.fi-sivustolla.

Riitojen ratkaisu

Mikäli osapuolten välille syntyy kaupasta tai näistä sopimusehdoista erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asian saattamiseksi vireille kuluttajariita-lautakuntaan, tulee kuluttaja-asiakkaan ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.

Tuotteen tilaaminen

Asiakkaan tulee tutustua huolellisesti tuotteiden tuotetietoihin ennen tilaamista. Kaikki tuotteeseen liittyvät tiedot löytyvät verkkokaupasta tuotteen tuotekortilta.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas lähettää tilauksen verkkokaupasta. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista, sopimusehtojen hyväksymistä ja maksamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

AromaSense.fi lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään tilausta.

AromaSense.fi on oikeus olla hyväksymättä tilausta. AromaSense.fi saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ole enää saatavilla.

Asioidessaan AromaSense.fissä asiakkaan tulee aina antaa itsestään oikeat ja täydelliset tiedot. Vaadittavia tietoja ovat nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, postiosoite sekä erikseen toimitusosoite, mikäli tuotteet toimitetaan eri osoitteeseen. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

Poistotuotteet

AromaSense.fi verkkokaupassa on myynnissä poistotuotteita, jotka ovat valikoimasta poistuvia tuotteita, mallikappaleita ja erikoiseriä.

Verkkokaupassa myytävät poistotuotteet:
Tuotteet myydään normaaliin tapaan verkkokaupasta. AromaSense.fi takaa, että itse tuote on täysin kunnossa ja siinä on voimassa normaali takuu. Pakkaus saattaa olla avattu tai rikkinäinen, mutta tuote suojataan asiallisesti kuljetusta varten.

Heti mukaan -tuotteet

Osa AromaSense.fi verkkokaupassa myytävistä tuotteita on saatavilla myös heti mukaan -tuotteena Varastolta, jolloin tuotteen voi noutaa itse kyseisestä toimipisteestä. Asiakkaan on hyvä soittaa ensin varmistaakseen että joku on paikalla Varastolla (kodin yhteydessä.) AromaSensei.fi pidättää oikeuden varastosaldon vaihteluihin eikä voi taata, että kaikkia heti mukaan -tuotteita on saatavilla varastosaldon jatkuvista vaihteluista johtuen. Kuluttaja-asiakkailla on heti mukaan -tuotteiden osalta palautusoikeus.

Hinnat ja maksaminen

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan, ostoskorista ja tilausvahvistuksesta ilmenevän hinnan perusteella.

Jos verkkokaupassa ilmoitetussa hinnassa on ollut virhe, ei hinta sido AromaSense.fitä. Selvissä hintavirhetapauksissa AromaSense.fi voi vedota erehdykseen, mikäli kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. AromaSense.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ilmeisissä tuote- tai hintavirhetapauksissa.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä että tilauksesta asiakkaalle lähetettävässä tilausvahvistuksessa.

AromaSense.fi voi toisinaan tarjota asiakkaidensa käyttöön erilaisia alennuskoodeja. Alennuskoodeilla saa lähtökohtaisesti alennuksen vain tuotteista, ei toimituskuluista. Alennuskoodeihin voi liittyä tuotekohtaisia rajoituksia. Asiakas voi pääsääntöisesti käyttää samaa alennuskoodia vain kerran. Alennuksen saamiseksi alennuskoodin tulee olla voimassa tilauksen tekohetkellä ja se tulee rekisteröidä tilauksen yhteydessä. Alennusta ei voi aktivoida tilaukseen jälkikäteen. Yhteen tilaukseen voi käyttää vain yhden alennuskoodin. Jos tuotteita palautetaan, alennuskoodin ehtojen täyttymisedellytykset tarkistetaan.

Tilaus maksetaan kokonaisuudessaan tilausprosessin lopussa käytettävissä olevilla maksutavoilla. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi asiakkaan tilaus lähtee verkkokaupasta AromaSense.fi käsittelyvaiheeseen. Maksun välittämisessä käytetään SSL-salattua tietoliikenneyhteyttä, jolloin maksaminen ja asiakkaan tiedot on suojattu alalla yleisesti tietoturvalliseksi katsotulla tavalla.

Mikäli asiakkaalla ei ole käytettävissään mitään ilmoitetuista maksutavoista, on asiakkaan mahdollista tehdä tilaus sales@aromasense.fi kautta sähköpostilla tai puhelimitse +358 40 579 6202. Tällöin myyntipalvelu kirjaa tilauksen järjestelmään ja lähettää ennakkolaskun asiakkaan sähköpostiosoitteeseen. Maksamalla laskun asiakas vahvistaa tilauksensa ja hyväksyy sen sisällön. Tilauksen käsittely siirtyy eteenpäin, kun suoritus on tullut AromaSense.fi tilille.

Tuotteiden saatavuus ja toimituksen viivästyminen

AromaSense.fi pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan aina voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyjä tuotteita otetaan varastoon rajallinen määrä, tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty messuilla.

Mikäli kyseessä on ennakkomyyntituote, saattaa toimitusajankohta olla useamman kuukauden päästä tilauksesta. Ennakkomyyntituotteen arvioitu toimitusajankohta ilmoitetaan tuotekortilla.

Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, AromaSense.fi pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä asiakkaalle käyttäen asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen uuden arvion toimitusajankohdaksi, mikäli asiakas ei viivytyksettä ilmoituksen saatuaan vaadi tilauksen purkamista toimituksen viivästymisen johdosta. Mikäli tilauksen tekemisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi, AromaSense.fi ilmoittaa tästä asiakkaalle mahdollisimman pian asiakkaalle.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla, AromaSense.fi hyvittää asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta.

AromaSense.fi stä tilatut tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti suoraan omasta varastosta. Osa SKIL tuotteista on tilaus tuotteita, joita tilataan pääsääntäisesti kerran viikossa. AromaSense.fi ei vastaa toimitusten viivästymisestä tai kaupan purkautumisesta mahdollisesti aiheutuneista vahingoista. Kuluttaja-asiakkailla on kuitenkin oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Suihkujenferrari.fi ei vastaa viivästyksestä, jos toimitus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot).

Toimitus

AromaSense.fi toimittaa tuotteita Maailmanlaajuisesti oleviin toimitusosoitteisiin, pois lukien poste restante -osoitteet. Tuotteiden arvioitu toimitusaika ja -tapa ovat tuotekohtaisia ja ilmoitetaan tuotekortilla.

Kotiin toimitettavat tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen. Noutopaikkaan (Posti tai Matkahuolto) toimitettavista tuotteista asiakas saa sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa.

Noutopaikasta lunastamattomat paketit ja paketit, joiden vastaanottamisesta asiakas on kieltäytynyt, palautuvat AromaSense.fi. Tällöin AromaSense.fi on oikeutettu perimään asiakkaalta tuotteen palautumisesta aiheutuneista kuluista 7.5€, joka kattaa osan lähetys kustannuksista.

AromaSense.fistä tilattujen, asiakkaalle kuljetettavien tavaroiden vahingoittumisesta tai katoamisesta kuljetuksen aikana vastaa AromaSense.fi.

Mikäli asiakas haluaa tilata tuotteita ulkomaille, toimituskulut on kiinteällä hinnoittelulla. Eurooppa 20€, Muu maailma 30€.

AromaSense.fi toimittaa tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Asiakkaan täytyy tullata lähetys ja maksaa tullauksen yhteydessä arvonlisävero. Lisätietoa tullaamisesta saa Tullin sivuilta.

Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu sekä takuu

Tuotteen tarkastaminen ja kuljetusvaurio

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, tulee hänen viivytyksettä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Mikäli tuote toimitetaan suoraan asiakkaalle kuljetusliikkeen toimesta kannattaa tavaran saapuessa olla kotona. Asiakkaan tulee tavaraa vastaanottaessaan tarkistaa, että toimitus on sen mukana toimitettavan kuljetusasiakirjan (rahtikirja/lähete) mukainen ja vahingoittumaton.

Jos asiakas havaitsee kuljetusvaurion, tulee hänen tehdä siitä merkintä kuljetusasiakirjaan. Ilman mitään merkintää kuljetusasiakirjassa vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle. Lisäksi asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan tehdä reklamaatio AromaSense.fi asiakaspalveluun sales@aromasense.fi

Reklamaatiot ja virhevastuu

Jos asiakas havaitsee tuotteen olevan virheellinen tai rikki, tulee tuotteesta tehdä viivytyksettä reklamaatio sales@aromasense.fi. Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta. Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen (kuitti/tilausvahvistus) reklamaation yhteydessä. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti.

Mikäli tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, AromaSense.filla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. AromaSense.fi vastaa tuotteen virheestä lakisääteisen virhevastuun mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan kanssa. Yritysasiakkaiden osalta AromaSense.fi ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä.

AromaSense.fi vastuu ei kata tuotteen vioittumista toimituksen jälkeen, tuotteen normaalia kulumista eikä tuotteen käyttöohjeiden ja hoito-ohjeiden vastaisesta käytöstä, huollosta tai muun kuin AromaSense.fi tekemien korjaustoimenpiteiden johdosta aiheutunutta vioittumista.

Takuu

AromaSense.fi tuotteiden takuu lukee tuote tiedoissa. Tuotteiden mahdollinen takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Suihkujen takuu on 2-vuotta.

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. AromaSense.fi tilattujen tuotteiden takuutodistuksena toimii tilauksen yhteydessä saatu tilausvahvistus. Asiakkaan tulee säilyttää takuutodistus koko takuuajan.

Tilauksen palauttaminen sekä hyvitys

Tässä kohdassa esitetyt ehdot koskevat ainoastaan kuluttaja-asiakkaita. Yritysasiakkailla ei ole palautusoikeutta.

Palautusoikeus (peruutusoikeus)

Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain perusteella oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupassa tai myyntipalvelussa tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen (tai useassa erässä toimitetun tilauksen osalta viimeisen tuote-erän) vastaanottamisesta eli palautusoikeus.

Kun asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se muuttumattomana siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran.

AromaSense.fi tuotteiden palautusoikeus on 30 vuorokautta, joka lasketaan tuotteen vastaanottamisesta. Palautus voi tulla kyseeseen vain, jos tuote on jälleenmyyntikelpoinen ja virheetön. Jos palautettua tuotetta käytetty, on AromaSense.filla oikeus periä 25% arvonalennus. Palautetut tuotteet eivät saa olla mm. vahingoittuneita, likaantuneita, muutettuja tai kuluneita.

Palautusoikeuden määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas palauttaa tuotteen ohjeiden mukaisesti postilla tai lähettää ilmoituksensa palautusoikeuden käytöstä ennen 30 vuorokauden palautusajan päättymistä.

Palautusilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti sähköpostitse osoitteeseen sales@aromasense.fi Viestistä tulee selkeästi ilmetä, että tarkoitus on palauttaa tuote ja sisältää asiakkaan nimi, tilausnumero sekä yhteystiedot mukaan lukien sähköpostiosoite, ja se tulee otsikoida nimellä ”palautusilmoitus”. AromaSense.fi vahvistaa palautusilmoituksen vastaanottamisen sähköpostitse.

Asiakkaan tulee viipymättä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä palauttaa tuote alkuperäisessä myyntipakkauksessaan huolellisesti pakattuna ilman ylimääräisiä merkintöjä. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki tuotteeseen liittyvät osat, lisävarusteet ja käyttöohjeet. Tuotteiden etikettien ym. merkintöjen tulee olla ehjinä paikallaan. Kaikki palautettavan tuotteen mukana toimitetut kaupanpäälliset tulee myös palauttaa.

Jos palautettava lähetys on kooltaan enintään 60 x 60 x 100 cm ja painaa alle 25 kg, voidaan se palauttaa Matkahuollon tai Postin kautta. Asiakkaan tulee pyytää ja säilyttää palautuksen osoittava lähetyskuitti sekä seurantatunnus. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu katoamisesta asiakkaalla.

Tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksullista. AromaSense.fi on oikeutettu perimään asiakkaalta tuotteen palautumisesta aiheutuneista kuluista 7.5€, joka kattaa osan lähetys kustannuksista.

Tuotteen noutamatta jättäminen tai kieltäytyminen vastaanottamasta tuotetta ei peruuta tilausta tai merkitse palautusoikeuden käyttöä. Mahdolliset noutamatta jättämisestä aiheutuvat palautuskustannukset 7,5€ peritään asiakkaalta. Mikäli tuote on rikki tai viallinen, tai toimitettu tuote on väärä, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä sales@aromasense.fi sopiakseen tuotteen korjaamisesta, korvaamisesta tai palauttamisesta.

AromaSense.fi voi tarjota vaihto-oikeden tuotteeseen. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tilaamansa tuotteen, käsitellään tämä kirjallisesti sales@aromasense.fi

Palautusoikeuden rajoitukset

Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus. AromaSense.fi ei ota palautuksena vastaan hygieniatuotteita, mikäli myyntipakkaus avataan. Nämä rajoitukset perustuvat kuluttajansuojalakiin (luku 6, 16. §). Lisäksi suoraan myymälästä ostetuilla poistotuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Hyvitys

AromaSense.fi hyvittää asiakkaalle palautettujen tuotteiden arvon (mahdollisilla palautuskustannuksilla vähennettynä) sitä maksutapaa käyttäen, jolla asiakas on maksanut tuotteen. Maksunpalautukset suoritetaan 14 päivän kuluessa siitä, kun AromaSense.fi on vastaanottanut palautettavan tuotteen. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta. Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

Henkilötietojen käsittely ja evästeet

AromaSense.fi käsittelee asiakkaiden henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. 

AromaSense.fi verkkokauppa käyttää evästeitä.